Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Inskrivningssamtal, fast inte ändå?

Av mini-trollet - 24 april 2013 18:47

Ja igår så var jag då hos barnmorskan. Något som jag trodde var inskrivningssamtal, men det berättade barnmorskan (Margareta) att det är det inte.. Det är ett samtal om kostråd, motion, kommande grejer osv och man blir inskriven, men det är INTE inskrivningssamtal. Jaha? :P 
Inskrivningssamtal har jag tydligen i slutet av maj istället..
MEN det var som jag trodde med UL :D I Norrköping så är det rutin att förstaföderskor får ett UL i v.11-13 TJOHO! Så om exakt 2veckor (8/5) så ska jag och Trollet på UL för att se Mini-Trollet. Jag är SÅ glad :D 

Annars så diskuterade vi kost, motion, KUB, sömn, symtom m.m Jag fick MASSA med informationsblad & böcker som jag läst igenom, så som utvecklingen, ultraljud, försäkringskassan osv. Så mycket information på en gång att allt blev lite av en dimma :P haha. 
Men det var otroligt tråkigt att Trollet inte kunde följa med då han är på jobb nere i Skåne :( Han ska dock få läsa igenom all information jag fick plus MER. Barnmorskan skakade på huvudet när jag sa att han röker, haha. Så nästa gång om han inte slutat tills dess (vilket jag verkligen hoppas) så ska hon slå honom på handlederna ;) 
Sedan diskuterade vi även KUB-test och fosterdiagnostik, samt det etiska med detta... Jag vill utföra detta och det vill Trollet med. Om vi mot förmodan skulle få hög risk för Downs syndrom eller annan kromosonavvikelse och det sedan skulle visa sig att bebis har kromosonavvikelse så vet jag inte hur jag skulle vilja göra. Att ta bort ett barn pg a ett syndrom som många trots allt kan leva ganska normalt med känns fel eller bli väldigt handikappat, samtidigt som jag inte tror att jag skulle klara av det. Ja svårt etiskt! Men förhoppningsvis/troligtvis så är risken så låg att vi inte behöver fundera :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mini-trollet - 20 september 2013 13:56

Ja det var verkligen länge sedan jag uppdaterade. Varför frågar ni er själva? JO för att vi just nu håller på att skriva på c-uppsatsen, något som tar upp större delen av tiden, orken och humöret ;) Det är inte roligt ALLS, men för att någon gång bli...

Av mini-trollet - 3 september 2013 16:40

Idag gick jag in i v.29 vilket innebär att jag nu räknas som höggravid (!?) Vad hände? Hur kom jag såhär långt i graviditeten.. Jag är höggravid, gått in i sista trimestern och har mindre än 3månader till beräknad förlossning, HERREGUD! Börjar nästan...

Av mini-trollet - 30 augusti 2013 11:28


Häromdagen var jag hos barnmorskan igen.. Allt såg jätte bra ut!  Hb: 129Bl.skr: 5,4 (1h efter jag ätit)BT: 120/80 Bebis: 147slag/minSF: 27 Vikt: +3,2kg Jag måste säga att jag är "stolt" över min kropp som har 129 i hb när jag är gravid i v.28 oc...

Av mini-trollet - 26 augusti 2013 13:07

Oj vad länge sedan jag skrev här, men jag och sambon tog internet-uppehåll under vår gemensamma semester för att verkligen vara med varandra :) Det har varit fantastiskt! Vad har vi gjort då? - Jag fyllde år & hade fest- Åkte till Ullared- Badade & v...

Av mini-trollet - 6 augusti 2013 09:47

Vad svårt det är! Iaf nu på när det är så varmt ute, jag har köpt 2par byxor och några tröjor och nu vill jag inte köpa något mer. (förutom amningsbh osv, men det köper jag på slutet) Det enda jag klarar att ha på mig är klänning men hittar inga söta...

Presentation

22årig tjej som bor i Norrköping med min sambo "Trollet". Fick i mars 2013 veta att jag är gravid, efter mycket om och men så bestämde vi oss för att behålla "Mini-Trollet" och SOM vi längtar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards