Direktlänk till inlägg 21 juli 2013

Lycklig

Av mini-trollet - 21 juli 2013 22:11

Åhh helgen har varit helt underbar <3 Spenderat hela helgen i Västervik hos mor och far :)
I fredags så var jag på grillfest med massa vänner, jätte mysigt, hela kvällen ute i trädgården :) 
Sedan lördag åkte jag, föräldrarna och Trollet ut till svärföräldrarna vid 13.00 och stannade ända till 19.30 Vi åt 4rätters lunch/middag och satt hela tiden ute i solen (de bor BOKSTAVLIGEN 2meter från havet) och jag tog ett dopp i havet och Trollet åkte wakeboard. Sedan körde jag hem så jag och Trollet myste framför en film. 
Söndag (idag) så har vi varit ute med båten hela dagen och badat och solat med Trollet, föräldrarna, min syster och hennes sambo. (även Krisen följde med ut) Sedan åkte vi hem och käkade och svängde förbi några vänner som nyligen köpt och renoverat ett hus och blev bjudna på fika och husesyn :) Blir inte alls sugen på att köpa hus ;) 
Nej men fantastisk helg!! Bara njutit av sommaren, blir så lycklig att vara i hemstaden ^^Längtar tills vi flyttar ner igen! Men på lördag åker vi ner igen för att gå på fest med vänner. 

MEN detta är en graviditetsblogg, SÅ vad händer med magen/bebis? Jo i torsdags så kände Trollet några sparkar genom magen för första gången!! Det var så mysigt :) Han skrek till och blev överlycklig, så sött så man blev tårögd :) Sedan imorse så låg bebis på höger sida av magen och det syndes/kändes väldigt tydligt, även då blev Trollet helt till sig över hur han kunde se exakt var bebis var. Det är så mysigt just nu <3 

Ett graviditetsproblem... SOLEN! Jag vet att man ska undvika stark sol pg a risk för hudförändringar/pigmentering osv. Men att man är så jäkla känslig för solen visste jag inte! Bränner mig av INGENTING, så idag när vi var ute på sjön fick jag sitta i skjorta + vara insmord med 50+ solskyddsfaktor. ÄNDÅ blev jag lite bränd på benen, helt galet :o 
Mindre roligt, blir att vara vit som ett lik hela sommaren. Tråkigt men såklart värt det :) <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mini-trollet - 20 september 2013 13:56

Ja det var verkligen länge sedan jag uppdaterade. Varför frågar ni er själva? JO för att vi just nu håller på att skriva på c-uppsatsen, något som tar upp större delen av tiden, orken och humöret ;) Det är inte roligt ALLS, men för att någon gång bli...

Av mini-trollet - 3 september 2013 16:40

Idag gick jag in i v.29 vilket innebär att jag nu räknas som höggravid (!?) Vad hände? Hur kom jag såhär långt i graviditeten.. Jag är höggravid, gått in i sista trimestern och har mindre än 3månader till beräknad förlossning, HERREGUD! Börjar nästan...

Av mini-trollet - 30 augusti 2013 11:28


Häromdagen var jag hos barnmorskan igen.. Allt såg jätte bra ut!  Hb: 129Bl.skr: 5,4 (1h efter jag ätit)BT: 120/80 Bebis: 147slag/minSF: 27 Vikt: +3,2kg Jag måste säga att jag är "stolt" över min kropp som har 129 i hb när jag är gravid i v.28 oc...

Av mini-trollet - 26 augusti 2013 13:07

Oj vad länge sedan jag skrev här, men jag och sambon tog internet-uppehåll under vår gemensamma semester för att verkligen vara med varandra :) Det har varit fantastiskt! Vad har vi gjort då? - Jag fyllde år & hade fest- Åkte till Ullared- Badade & v...

Av mini-trollet - 6 augusti 2013 09:47

Vad svårt det är! Iaf nu på när det är så varmt ute, jag har köpt 2par byxor och några tröjor och nu vill jag inte köpa något mer. (förutom amningsbh osv, men det köper jag på slutet) Det enda jag klarar att ha på mig är klänning men hittar inga söta...

Presentation

22årig tjej som bor i Norrköping med min sambo "Trollet". Fick i mars 2013 veta att jag är gravid, efter mycket om och men så bestämde vi oss för att behålla "Mini-Trollet" och SOM vi längtar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards