Alla inlägg den 6 april 2013

Av mini-trollet - 6 april 2013 15:26

Ja jag har funderat en hel del på hur vi ska berätta för alla om mini-Trollet. 
Jag berättade inte roligt för mina föräldrar, sa det bara rakt ut eftersom jag va så orolig för vad de skulle svara :P 
Men desto mer roligt blir det att berätta för alla andra! Idag (enl. min beräkning) gick jag in i v.8 så 1månad och 1vecka kvar tills man kan berätta för alla.. 
MEN det är ju mors dag 26april och det känns roligt att berätta för svärmor då... Antingen slå in små strumpor/mössa i ett paket och en liten lapp där det står: "Behåll de här sockarna/mössan. Jag kan behöva dem/den när jag kommer i november då det lär vara ganska kallt då."


Till min bästa vän tänkte jag göra en liten gåta (då det är kul att se henne förvirrad och spännande att se om hon fattar ;)) Såhär ska det stå då:
"Vad syns inte, men är mitt ibland oss, 
andas inte, men lever ändå,
hör vad vi säger, men svarar inte?"


Svar: Bebisen i min mage!!


Till min underbara syster tänkte jag fixa ihop ett litet "vykort", lär ju tyvärr inte få göra UL innan v.12 så kan inte använda det... Men får hitta på något annat bra, kanske bild på min mage eller nja, får hitte på ngt ;)
"Hej moster! Skickar en hälsning från min semester. Det är 37 grader i vattnet och jag mår toppen. Jag har inte kollat in utelivet än men det ska tydligen vara häftigt. Ses i november! Hälsningar mini-Trollet". 


Åh längtar efter att berätta!! Men jag TROR att jag berättar lite tidigare för min syster, morsdag helgen tänkte jag då vi kommer vara i lilla staden då.. :) Tvinga in mej på lite fika och langa fram vykortet då ^^Hihi vad jag längtar att få se hennes min :P


Sedan hur jag ska berätta för resten av vänner/släkt har jag inte tänkt ut än.. För dem berättar jag kanske lite längre fram, viktigaste att berätta för är ändå syrran, bästa vännen och sambons familj :) Resten löser sej ;)


 
Haha älskar den här bilden!

Presentation

22årig tjej som bor i Norrköping med min sambo "Trollet". Fick i mars 2013 veta att jag är gravid, efter mycket om och men så bestämde vi oss för att behålla "Mini-Trollet" och SOM vi längtar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards