Alla inlägg den 22 januari 2013

Av mini-trollet - 22 januari 2013 18:10

JA, igår så började ju skolan då.. Vanlig dag kändes det som: föreläsningar och upprop stod på schemat. Då jag inte lyckats sova mer än 2,5h under natten så var jag mer död än levande, så när jag kom hem var det mat, mys med sambon och lite träning som jag orkade med. Han fick laga maten också för jag va för trött :P Massa grönsaker och hjort blidde det, mums! Sedan slockna jag innan 23 och så skola idag igen. MEN jag försov mig + att jag gick hem under lunchen för att laga mat och då slockna jag i soffan (?) och vaknade nyss. Kommer inte kunna somna ikväll :S 
Lunchen då, vad hitta jag på? 


   


Recept:
Äggnudlar
300g Seafood (bläckfiskringar, tentakler, blåmusslor, räkor)
1/2dl Olivolja
1-2klyftor Vitlök 
Bladpersilja
1msk citronsaft + rivet skal
Salt & peppar


Häll olivolja i stekpanna (hög värme) och ha i bläskfiskringarna + tentakler och stek snabbt. Ha sedan i vitlöken, persiljan och all citron samt salt och peppar och sänk värmen och ha sedan i blåmusslorna och räkorna. När äggnudlarna är klara ha i dem i stekpannan och låt dem suga åt lite olivolja och få smak av allt. Sedan är det klart, hur enkelt som helst, tar endast några minuter och är jätte gott :) Rekommenderas starkt! 
Tjo!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

22årig tjej som bor i Norrköping med min sambo "Trollet". Fick i mars 2013 veta att jag är gravid, efter mycket om och men så bestämde vi oss för att behålla "Mini-Trollet" och SOM vi längtar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards