Alla inlägg den 15 januari 2013

Av mini-trollet - 15 januari 2013 16:00

Idag så var jag då i L-kpng och opererade ut min andra visdomstand, det gick fortare den här gången och redan efter 6h vågade jag mig på lite soppa då det inte gjorde så galet ont som sist. Sen är det ju inte så att jag vill ge mig ut och jogga just nu, men det känns iaf bättre än förra gången ;) 
För att kunna tänka på något annat så har jag bakat kärleksmums idag, dock inte kunnat käka någon själv vilket är tråkigt, men nog lika bra, hehe.. 


Recept: 

150 g smör
2 st ägg

3 dl strösocker

3 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker

3 msk kakao 

1.5 dl mjölk 

4.5 dl vetemjöl

Glasyr:


50g smör
3msk starkt kaffe
1msk kakao
2tsk vaniljsocker
3dl florsocker

+ 1-2dl kokosflingor

 

Smält smör & låt svalna, vispa ägg och socker poröst, ha i allt "torrt" (vetemjöl, bakpulver osv.) och sedan mjölk och det smälta smöret. Ha ut detta i en större form (jag använde en vanlig ugnsplåt) och in i ugnen på 225grader i ca 10-15min, ta ut och låt svalna. (viktigt annars "glider" glasyren av) Börja med glasyren, smält smöret, ha i kaffe, kakao, vaniljsocker och florsocker. Bred över kakan medan glasyren fortfarande är varm. Strö sedan över kokosflingor och skär upp i fyrkanter, KLART! Jätte enkelt som blir galet gott, trevligt att bjuda på. 

 

 


Fisken från igår var enkel och god :)


Recept:

ca 600g torsk
mjöl

ströbröd

1 ägg

salt

vitpeppar

persilja

citron
smör

 

Doppa först fisken i mjöl, sedan ägg och sist ströbröd, stek på ganska hög värme med mycket smör, klart! Medan du steker ha på lite salt och peppar. Servera med lite färsk persilja och citron samt sås och potatis.
 


Sedan gjorde jag även en paj i förrgår som jag inte skrivit om (för att göra av med den överblivna vaniljkrämen). Men det receptet tar jag någon annan gång :)
Ha en trevlig kväll! Min spenderas sittande i sängen med en bok knaprandes tabletter ;) 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

22årig tjej som bor i Norrköping med min sambo "Trollet". Fick i mars 2013 veta att jag är gravid, efter mycket om och men så bestämde vi oss för att behålla "Mini-Trollet" och SOM vi längtar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards