Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av mini-trollet - 5 augusti 2013 16:19

Tiden bara rinner iväg! Jag har jobbat min sista helg och nu har jag bara 4arbetsdagar kvar och sen har jag semester! :D Åh så underbart det ska bli ^^
Magen har exploderat och bebis sparkar och styr mest hela dagarna, sparkarna har dessutom börjat bli väldigt starka, är så häftig känsla, blir lite blödig varje gång bebis kommer igång.. Vilket är MÅNGA gånger varje dag Vi var hos barnmorskan i fredags och mätte SF (25cm enl den barnmorskan, men det är ju lite olika beroende på vem som mäter) vilket är lite över normalkurvan men inga konstigheter :) Bebis hjärtslag var 150slag/min=helt normalt. 
Min vikt är nu +1,2kg i vecka 24, känns okey :) 
Vi bokade även in tid för glukosbelastning för att se om jag är i risken för graviditetsdiabetes, men är inte så orolig. Har haft noggrann koll på mitt blodsocker och testat x flera på jobbet och allt ser bra ut både fasteblodsocker och efter måltid, men känns ändå skönt att testa! Bättre att fånga upp det tidigt ifall att! Blodtrycket och urinprovet såg också bra ut. Så allt flyter på precis som det ska och imorgon går jag in i vecka 25, herregud vad fort allt går!! Vill nästan stanna upp tiden lite, har det så underbart nu med kärleksfulla Trollet, Mini-Trollet som sparkar och en fantastisk sommar Hoppas ni som läser känner samma lycka i erat liv <3


 
Magen idag 

Presentation

22årig tjej som bor i Norrköping med min sambo "Trollet". Fick i mars 2013 veta att jag är gravid, efter mycket om och men så bestämde vi oss för att behålla "Mini-Trollet" och SOM vi längtar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards