Alla inlägg under juli 2013

-.-

Av mini-trollet - 29 juli 2013 20:54

Slut som människa.. 
Jag är såååååå trött på mitt jobb!!! Och jag vet inte ens varför, det är nästan det värsta.. Jag vet inte vad det är som gör att jag blir deppig varje gång jag ens tänker att det är dags för jobb. De jag arbetar med är roliga, ta hand om patienter tycker jag om och själva arbetet också. Men ändå får bara tanken att gå till jobbet mig att nästan gråta, jag HATAR det. Antar att det är graviditets grej? Eller kan man skylla alla konstiga saker på graviditeten? Jo men jag tänker iaf skylla detta på bebis, det känns bättre så, haha ;) 

Men för att tala om lite mer upplyftande saker! Mindre än 2veckor till jag fyller år och det är också startskottet för ca 2veckors semester :D Under semestern ska både jag och Trollet fylla år (är planen iaf) och resa antingen utomlands eller någonstans fint i Sverige, några tips? :) Sedan ta en resa till Ullared och köpa lite till bebis, det ska bli spännande! Jag har ju aldrig varit på Ullared :P 
Imorgon går jag in i v.24, bebis sparkar som en galning och magen växer som ogräs, det är underbart, haha <3

Av mini-trollet - 21 juli 2013 22:11

Åhh helgen har varit helt underbar <3 Spenderat hela helgen i Västervik hos mor och far :)
I fredags så var jag på grillfest med massa vänner, jätte mysigt, hela kvällen ute i trädgården :) 
Sedan lördag åkte jag, föräldrarna och Trollet ut till svärföräldrarna vid 13.00 och stannade ända till 19.30 Vi åt 4rätters lunch/middag och satt hela tiden ute i solen (de bor BOKSTAVLIGEN 2meter från havet) och jag tog ett dopp i havet och Trollet åkte wakeboard. Sedan körde jag hem så jag och Trollet myste framför en film. 
Söndag (idag) så har vi varit ute med båten hela dagen och badat och solat med Trollet, föräldrarna, min syster och hennes sambo. (även Krisen följde med ut) Sedan åkte vi hem och käkade och svängde förbi några vänner som nyligen köpt och renoverat ett hus och blev bjudna på fika och husesyn :) Blir inte alls sugen på att köpa hus ;) 
Nej men fantastisk helg!! Bara njutit av sommaren, blir så lycklig att vara i hemstaden ^^Längtar tills vi flyttar ner igen! Men på lördag åker vi ner igen för att gå på fest med vänner. 

MEN detta är en graviditetsblogg, SÅ vad händer med magen/bebis? Jo i torsdags så kände Trollet några sparkar genom magen för första gången!! Det var så mysigt :) Han skrek till och blev överlycklig, så sött så man blev tårögd :) Sedan imorse så låg bebis på höger sida av magen och det syndes/kändes väldigt tydligt, även då blev Trollet helt till sig över hur han kunde se exakt var bebis var. Det är så mysigt just nu <3 

Ett graviditetsproblem... SOLEN! Jag vet att man ska undvika stark sol pg a risk för hudförändringar/pigmentering osv. Men att man är så jäkla känslig för solen visste jag inte! Bränner mig av INGENTING, så idag när vi var ute på sjön fick jag sitta i skjorta + vara insmord med 50+ solskyddsfaktor. ÄNDÅ blev jag lite bränd på benen, helt galet :o 
Mindre roligt, blir att vara vit som ett lik hela sommaren. Tråkigt men såklart värt det :) <3

Av mini-trollet - 14 juli 2013 12:17

Oj så trött jag är hela tiden, MEN är ju bara hormoner så jag får lära mig leva med det ;) 
Igår jobbade jag och sedan drog jag ut med några kompisar till Vasaparken och tittade på fotbollen, var jätte mysigt. Men när jag kom hem (22.30 ca) så var jag dödstrött!! Hade inte hunnit med någon bra power-nap efter jobbet. Dock tog jag ett bad efter jobbet och somnade några minuter och vaknade av att vattnet rann över kanten, haha. Men annars inget. 
Så när jag kom hem efter fotbollen borstade jag tänderna och la mig i sängen och smsade med Trollet... Sedan somnade jag! Fullt påklädd, uppsatt hår, sminkad och helt slut. Vaknade sedan 09.30, sov alltså ca 11h.. Trött tjej :P 
Är väldigt trött nu med men ska snart dra mig mot jobbet... SÅÅ opepp! Idag och imorgonbitti jobb sedan är jag ledig tisdag, LÄNGTAR! 

Men jag gör det för bebis, så vi kan köpa lite extra fina grejer till lill*n :D <3

Av mini-trollet - 11 juli 2013 10:15

Lilla, lilla bebis, som vi undrar hur du ser ut :) Men det spelar ingen roll, bara du mår bra! 

I måndags var vi på babyproffsen och tittade runt. De har ett erbjudande där att handla 3 och få billigaste på köpet, trevlilgt tänkte vi ;) Så det blev en manuell bröstpump (och jag förstår nu varför amning kan vara smärtsamt i början), ett färgglatt babygym och skötbädd (då vi redan har skötbord). Dessutom fick vi en babybox med lite smått och gott ^^
Vi provkörde även barnvagnar. Vi är ju sugna på en Urban Jungle men de säljs inte längre på babyproffsen. Så vi hittade det motsvarande som är Baby Travel Amsterdam. Gillar verkligen den!! 3hjul, smidig, snygg, lättmanövrerad, stora hjul så man kan gå i lite terräng, ställbart handtag osv osv. Precis vad vi letat efter. Dessutom inte galet dyr, även om det är mor och far som köper den till oss så anser vi inte att priset behöver vara helt uppåt väggarna :) 

Nu ska jag ta en långpromenad och sen ska jag (och självklart bebis) och Trollet iväg och bada i det fina vädret. ^^

Sedan har jag börjat få en hormonrand hela vägen upp till bröstbenet. Bulan börjar även synas framifrån, ser dock mest småfet ut, haha. På bilden syns en SVAG hormonrand (syns mer i verkligheten) och en liten bula <3
 

Av mini-trollet - 8 juli 2013 10:22

Ja då var vi på inskrvningssamtal i fredags :) 
Det gick jätte bra!! Jag var ju lite orolig över vikten + blodtrycket samt funderade över järnet men allt var tipp-topp :) 
Lågt blodtryck, bra puls, bra järn/blodvärde och vikten jätte bra! Har faktiskt gått ner ännu mer :) Så ligger några kilo minus sedan första samtalet (vilket betyder att bebis äter av mig) vilket är trevlig överraskning då jag känner mig så tung ;) Tydligen var mamma likadan under sina graviditeter, att jag och syrran tog av henne de första månaderna innan vi blev så pass stora att det blev plus på vågen. Så länge detta håller i sig är det bara att tacka och ta emot! 
Vi bokade in ALLA tider framåt i graviditeten, hjälp vad många träffar, haha. Men bra att de håller koll :)
23/7 har vi RUL och då är jag i v.23 Sedan veckan efter har vi första besöket då vi börjar mäta SF-kurva osv.

Nu känner jag bebis tydligt varje dag, framförallt på eftermiddag/kväll. Igår kände jag t o m utanpå magen men tyvärr missade Trollet det, men är nog inte långt kvar tills han får känna ^^
Dessutom har jag en söt liten bula även när jag ligger ner :D 

 

Idag är jag halvvägs enligt appen, det ska firas med att träffa vänner och mysa på en uteservering när det är så fint väder ;D
 

Av mini-trollet - 4 juli 2013 21:39

Fy vad jobbigt det är på jobbet!! Det blir faktiskt allt roligare (som tur är) men det är lite för tungt arbete för att jag ska känna mej bekväm med bebis.. Alldeles för tunga lyft och stressigt arbete, jag försöker undvika de ALLRA tyngsta patienter som väger 150+ men det är inte alltid det går ;/ Men då jag är en envis jävel så är det ett stort steg att jag inte tar ALLA patienter, så hoppas bebis är nöjd :) Det värsta med jobbet just nu är att jag svettas som en gris efter jag blev gravid?! Helt otroligt vad svettig jag blir, av ingenting? Låg nyss på soffan och kollade på tv och höll på att dö av värmeslag, haha. Men som en arbetskollega sa, jag har ju en liten kamin i magen <3 

Imorgon är det dags för inskrivningssamtal, misstänker att jag kommer ha högt blodtryck, hade det senast jag kontrollerade, iofs var det på jobbet som jag testade, men ändå! Har en evig stress inom mej pg a jobbet, så fort jag slutar jobbet i augusti kommer säkert blodtrycket sjunka igen till där det brukar ligga. Har "jobb-blodtryck" som jag ärvt av min kära mor, tar med mej jobbet hem och kan inte riktigt släppa det, vilket tär på kroppen.. 
MEN det visar sej imorgon :) 

Klockan börjar bli mycket (är ju nästan 22) och jag har bara hunnit med en power-nap på 2h idag så jag är helt slut ;) haha. Lågt järnvärde möjligtvis? Kommer de antagligen testa imorgon också. 
Jaja, god natt världen! :)

Presentation

22årig tjej som bor i Norrköping med min sambo "Trollet". Fick i mars 2013 veta att jag är gravid, efter mycket om och men så bestämde vi oss för att behålla "Mini-Trollet" och SOM vi längtar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards