Direktlänk till inlägg 6 juni 2013

FVP

Av mini-trollet - 6 juni 2013 11:09

Så i tisdags gjorde jag då fostervattenprovet... 
Absolut det värsta jag gjort i mitt liv och jag är inte någon vek typ.. 
Första gången läkaren stack så träffade hon en nerv så det strålade ner i muttan hela tiden.. Sedan började de försöka dra ut fostervatten och då känner jag i buken hur de drog efter nålen, sedan kom det blod och då fick de dra ut. Läkaren förvarnade inte ens när hon drog ut??
Andra gången hon stack så gjorde det ondare när nålen penetrerade buken och de började försöka dra ut fostervatten och det kom inget igen. Så de fick korrigera nålen lite och sedan kom det fostervatten. Men när fostervattnet drogs ut så liksom brände det längst med hela nålen, när jag sa det till läkaren tittade hon frågande på mig som att ingen någonsin känt så förut... okey? Nej fy, HEMSKT! 
Men det är gjort och jag tog det lugnt resten av dagen förutom att en kompis kom förbi och pratade lite. Sedan onsdagen så var ja ute i folkparken hela dagen och umgicks med vänner (har ju sommarlov fram till måndag). 
SÅ alltså var undersökningen hemsk men efteråt har det gått bra och jag har inte känt något ALLS. Så det är väldigt skönt. Och imorgon BÖR vi få svar, men de var inte säkra då det är röd dag idag.. Aja men de var 99% säkra på att vi skulle få svar imorgon.. Så 1dags väntan till sen vet vi om det går att glädja sig åt graviditeten på riktigt :) 

 
Där de stack nålarna

 
15+0, börjat få en LITEN kula på kvällen, men på morgonen syns det inget alls.. :)

 
 
Ingen bild

Emma

8 juni 2013 12:50

Hej. Ville bara skriva att jag tänker på er. Hoppas ni fått ett positivt besked!
Kram emma i skåne

mini-trollet

30 juni 2013 15:48

Tack så mycket för omtanken, vad glad jag blir :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mini-trollet - 20 september 2013 13:56

Ja det var verkligen länge sedan jag uppdaterade. Varför frågar ni er själva? JO för att vi just nu håller på att skriva på c-uppsatsen, något som tar upp större delen av tiden, orken och humöret ;) Det är inte roligt ALLS, men för att någon gång bli...

Av mini-trollet - 3 september 2013 16:40

Idag gick jag in i v.29 vilket innebär att jag nu räknas som höggravid (!?) Vad hände? Hur kom jag såhär långt i graviditeten.. Jag är höggravid, gått in i sista trimestern och har mindre än 3månader till beräknad förlossning, HERREGUD! Börjar nästan...

Av mini-trollet - 30 augusti 2013 11:28


Häromdagen var jag hos barnmorskan igen.. Allt såg jätte bra ut!  Hb: 129Bl.skr: 5,4 (1h efter jag ätit)BT: 120/80 Bebis: 147slag/minSF: 27 Vikt: +3,2kg Jag måste säga att jag är "stolt" över min kropp som har 129 i hb när jag är gravid i v.28 oc...

Av mini-trollet - 26 augusti 2013 13:07

Oj vad länge sedan jag skrev här, men jag och sambon tog internet-uppehåll under vår gemensamma semester för att verkligen vara med varandra :) Det har varit fantastiskt! Vad har vi gjort då? - Jag fyllde år & hade fest- Åkte till Ullared- Badade & v...

Av mini-trollet - 6 augusti 2013 09:47

Vad svårt det är! Iaf nu på när det är så varmt ute, jag har köpt 2par byxor och några tröjor och nu vill jag inte köpa något mer. (förutom amningsbh osv, men det köper jag på slutet) Det enda jag klarar att ha på mig är klänning men hittar inga söta...

Presentation

22årig tjej som bor i Norrköping med min sambo "Trollet". Fick i mars 2013 veta att jag är gravid, efter mycket om och men så bestämde vi oss för att behålla "Mini-Trollet" och SOM vi längtar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards