Direktlänk till inlägg 17 maj 2013

Världen raserat

Av mini-trollet - 17 maj 2013 15:37

Varit på UL idag. Kub-testet visade hög risk för trimosom 18 som i de flesta fall resulterar i missfall eller ett dödfött barn... 1:139 var risken. Jag vet inte vart jag ska ta vägen, jag bara gråter och gråter. UL såg jätte fint ut men blodproverna visade hög risk.. Jag vet att hoppet inte är ute men det känns så... Det som gör allt värre är att vi måste vänta till vi kommit 15+0 innan fostervattensprov kan göras, alltså vänta 3veckor. Plus ytterligare 1-3veckor för att få svar på det provet... Alltså måste vi gå och undra i över 1månad för att få veta om barnet måste aborteras eller om hen är frisk... 1månad som vi måste må skit och gå och undra... Jag är helt förstörd, hur ska jag orka vänta?Om något är fel, hur ska jag orka avsluta graviditeten och föda ut vårt döda barn? Eller kommer ett missfall ske innan provet ens har utförts? När jag äntligen kommit in i v.13 och trodde missfallsrisken var lägre. Eller om vi gör fostervattensprov och får missfall efter då provet medför risker? Det kommer nog inte komma en uppdatering på ett bra tag, känner mig helt tom...

 
 
Ingen bild

Emma

19 maj 2013 08:24

Hej, har följt fin blogg, kommer inte ihåg hur jag hittade hit. Vill bara säga att du/ni finns i mina tankar och att jag hoppas att allt kommer gå bra! Jag känner med er!
Kram från emma i Skåne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mini-trollet - 20 september 2013 13:56

Ja det var verkligen länge sedan jag uppdaterade. Varför frågar ni er själva? JO för att vi just nu håller på att skriva på c-uppsatsen, något som tar upp större delen av tiden, orken och humöret ;) Det är inte roligt ALLS, men för att någon gång bli...

Av mini-trollet - 3 september 2013 16:40

Idag gick jag in i v.29 vilket innebär att jag nu räknas som höggravid (!?) Vad hände? Hur kom jag såhär långt i graviditeten.. Jag är höggravid, gått in i sista trimestern och har mindre än 3månader till beräknad förlossning, HERREGUD! Börjar nästan...

Av mini-trollet - 30 augusti 2013 11:28


Häromdagen var jag hos barnmorskan igen.. Allt såg jätte bra ut!  Hb: 129Bl.skr: 5,4 (1h efter jag ätit)BT: 120/80 Bebis: 147slag/minSF: 27 Vikt: +3,2kg Jag måste säga att jag är "stolt" över min kropp som har 129 i hb när jag är gravid i v.28 oc...

Av mini-trollet - 26 augusti 2013 13:07

Oj vad länge sedan jag skrev här, men jag och sambon tog internet-uppehåll under vår gemensamma semester för att verkligen vara med varandra :) Det har varit fantastiskt! Vad har vi gjort då? - Jag fyllde år & hade fest- Åkte till Ullared- Badade & v...

Av mini-trollet - 6 augusti 2013 09:47

Vad svårt det är! Iaf nu på när det är så varmt ute, jag har köpt 2par byxor och några tröjor och nu vill jag inte köpa något mer. (förutom amningsbh osv, men det köper jag på slutet) Det enda jag klarar att ha på mig är klänning men hittar inga söta...

Presentation

22årig tjej som bor i Norrköping med min sambo "Trollet". Fick i mars 2013 veta att jag är gravid, efter mycket om och men så bestämde vi oss för att behålla "Mini-Trollet" och SOM vi längtar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards